Sweet expanderar och ett av teamets senaste tillskott är Peter Andersson. Peter kliver in som Key Account Manager med målet att hjälpa sälj- marknad- och supportavdelningar att automatisera och effektivisera sina processer.  

Peter började 2013 att studera företagsekonomi på Stockholms Universitet men insåg ganska snabbt att han tyckte utbildningen saknade praktisk erfarenhet, därav sökte han sig till IHM Business School och slutförde sin 2-åriga yrkesutbildning som Företagssäljare. Direkt efter examen väntade jobbet som innesäljare på Nordnet Bank där han ville bli bäst på att boka möten – något som många tycker är både svårt och jobbigt. Efter nästan ett år av kalla samtal kände han sig redo för nästa utmaning och började som Account Manager på SuperOffice, en norsk CRM-leverantör. Idag, två år senare, befinner han sig på Sweets huvudkontor i Stockholm och har varit en del av teamet i en månad.

Berätta, du kommer senast från SuperOffice, som även de är en leverantör för CRM-system. Vad lockade dig mest med att bli en del av Sweet?

Produktmässigt ligger Sweet verkligen i framkant och är helt rätt i tiden med de tjänster som erbjuds. Sweet är så mycket mer än bara ett CRM-system och har ett väldigt innovativt tänk när det kommer till digitalisering och automatisering i stort. Sen har Sweet en väldigt bra balans. De har entreprenörstänket som ett mindre bolag samtidigt som de har stukturen och processerna som ett stort bolag. Man tar sig an stora kunder och man känner direkt när man kommer in att här finns det inga begränsningar. Det är häftigt!

Vad har du lärt dig som du tycker är viktigt när det kommer till försäljning?

Oj, det finns massa. Men när man jobbar inom komplex försäljning så måste man våga tacka nej till affärer. För mig är en bra säljare inte den som kränger, utan den som faktiskt ger kunden det de är i behov av och med realistiska förväntningar. Jag representerar inte bara mitt eget varumärke, utan även Sweets varumärke och det är något man ska ta till vara på.

Hur har din första månad på Sweet varit? Fantastisk! Det har varit ett väldigt bra introduktionsprogram, där jag har lärt mig mer än vad jag kunde tänka mig. Vi har många leads, så jag springer redan mellan kundmöten och känner att jag är på god väg för att göra skillnad. Kollegorna har också gjort ett riktigt stort avtryck, alla är väldigt öppna och personliga. Mycket humor och gemenskap, man trivs verkligen.

Välkommen till Sweet Peter!

Vill du höra mer om våra lösningar?

Tveka inte på att höra av dig!

Fler Nyheter

Läs mer om våra senaste nyheter i bloggen

Automatisera din kundlivscykel del 1
Rita upp processer, kartlägg touchpoints och ta del av vår gratis-mall

Nyheter i Sweet
Vi har lanserat Sweet 4.7.1 och berättar om de senaste funktionerna

Automatisera din kundlivscykel del 2
Så väljer du rätt verktyg för din automatisering