Borlänge Energi live på Sweet!

Det lokala energibolaget i Borlänge, Borlänge Energi tillhandahåller infrastrukturtjänster inom fjärrvärme, elnät, stadsnät, avfall, vatten och avlopp.

Förutom att producera och sälja el så vårdar och förnyar de kommunens stadsmiljö. Till sin hjälp har de nu Sweet One som sitt ärendehanteringssystem.

Sweet One

Sweet One används för kunder och icke kunder (företag och privatpersoner) som skickar in ärenden relaterade till sig själva eller Borlänge kommun. Det kan t ex gälla ett träd som fallit över en väg eller en fråga kopplat till ett avtal.

Sweet Automation

Sweet Automation används för automatisering av påminnelser av ärenden, notifiering av ärenden och tilldelning av inkommande ärenden.

Sweet Forms

Sweet Forms implementeras inom kort till fullt ut gällande checklistor.

 

Så här säger Sara Englund, Kundervicemedarbetare & systemförvaltare på Borlänge Energi:

” ”Det här känns bra” ”Vilken skillnad” ”Enkelt och modernt” är citat från medarbetare som arbetar i Sweet. Vi har skapat ett ärendehanteringssystem som förenklar hela processen, från det att kunden hör av sig tills att ärendet stängs. Med den erfarenheten i ryggsäcken så kan vi säga att vi ser fram emot att bygga en CRM del tillsammans med Sweet.”

 

Vi är mycket glada att hälsa Borlänge Energi välkomna som kund!