Stora nyheter
Listkomponenten Preview - samla kraften från Sweet Automation och visa upp den i CRM & Forms
Anpassade listor – Listkomponenten Preview*
I Sweet 5.1 lanserar vi en första preview-version av Listkomponenten**, en kraftfull funktion som gör det möjligt att skapa och anpassa listor från alla integrerade datakällor** via Sweet Automation. Det går enkelt att välja kopplade datakällor, applicera filter och visa information direkt i plattformen för en sömlös upplevelse. Listkomponenten är ett tillägg till Sweets Do-it-yourself-gränssnitt som möjliggör anpassningar direkt i gränssnittet.
Fördelar:
- Snabb konfiguration av listor från interna och externa datakällor***. Skapa upp urvalslistor och publicera dem för åtkomst via API:et.
- Enkel delning av listor i CRM för förbättrat samarbete, när alla kan ta del av samma information direkt i listan i plattformen.
- Anpassa vyer för att se relevant data på ett ställe.
- Fördefiniera bakgrundsfilter för att säkerställa att bara rätt information visas i listan.
Perfekt för att hantera leads, ärenen, kontoinformation eller kunddata på ett effektivt sätt.
Begränsningar
Allt är inte perfekt från början, även om det är Sweet. Funktion för att kunna visa bara entitetens kopplade listrader, massuppdatera listan med åtgärder, exportera till Excel, och editera direkt i listan finns inte i den första versionen. Det kan förekomma buggar vid byte av datakälla och applicering av standardfilter. Dessa arbetar vi med att lösa.
*Listkomponenten släpps som en preview-version, vilket betyder att det är en tidig version som är utformad för att introducera funktionen och samla in feedback, men vissa funktioner är ännu inte helt tillgängliga.
** Listkomponenten kräver ett aktivt Sweet Automation-licens, en API-användare och funktionen Admin Core Developer.
*** Externa datakällor kan läggas till i din licensprenumeration.
Eget tema - Sweet CRM & Sweet Forms
Eget tema
Sweet CRM och Forms lanserar möjligheten att konfigurera ett eget tema för kundspecifik branding.
- Anpassningsbara element: Definiera primärfärger för delar som som huvudmenyer och toppmeny, sekundärfärger för exempelvis flikar samt textfärg. Gränssnittet kan förhandsgranskas direkt i plattformen under tiden färger väljs, för att se hur färgerna passar ihop och kommer se ut!
- Logotyp: Lägg till egen logotyp för att förstärka varumärket.
Denna funktion gör det möjligt att personifiera CRM-gränssnittet och skapa en varumärkesanpassad upplevelse, både i den egna miljön och den externa portalen.
Mer i Sweet Forms
QR-kodsgenererare och lättillgängliga länkar
Nu är det enklare än någonsin att dela formulär även med personer som inte kan klicka sig till formulär via länk – använd istället en QR-kod som enkelt kan scannas! Du kan kopiera, bädda in eller ladda ner QR-koden för ditt formulär. Vi har också lagt till en ”kopiera-knapp” för själva länken, allt för att göra det lite lättare för dig som formulärsdesigner.
Listfråga
Knappen för att ”Lägg till ny rad” tillåter nu att du anpassar texten på den knappen för att bättre beskriva det förväntade innehållet i varje rad. Du kan då ytterligare förtydliga vad du förväntas lägga till/ besvara!
Avpublicera tidigare versioner av formulär
Nu dyker inte längre frågan kring avpublicering av tidigare formulär upp när du skapar en ny version av formulär. Istället hittar du alla publicerade och avpublicerade formulär under Publiceringsinställningar.
Avslutat stöd för Verified E-signeringstjänst
I Sweet 5.1 har vi avslutat standardstödet för kopplingen för Verified E-signering för att bättre anpassa oss till behoven hos majoriteten av våra kunder som valt andra leverantörer.
Tillgänglighet i Sweet Forms
Vi jobbar hårt med att kunna erbjuda en tillgänglighetsanpassad lösning av våra digitala formulär, och kommer i god tid kunna erbjuda en lösning. Läs mer om arbetet här.
Mindre förändringar i Sweet CRM
Exchange för åtkomst till inbox och kalender
Sweet har gjort ändringar i Exchange-funktionen som möjliggör anslutning till Microsoft Outlook Inkorg, Utkorg och Kalender. För att behålla åtkomsten till inkorgen och Outlook-kalendern måste användarna ha funktionen Exchange. Detta lägger användaradministratören upp på användarnivå, antingen genom massuppdatering i användarlistan eller på den enskilda användaren
Microsoft Azure Service Bus-koppling
Integrationen mot ytterligare en meddelandekö, Microsofts Azure Service Bus* i Sweet Automation ger möjligheter att använda en Azure Service Bus för att hantera meddelanden och händelser asynkront. Här är vad detta innebär för varje Sweet-lösning:
1. Sweet Automation
Möjligheter: Genom att lyssna på händelser via Azure Service Bus kan Sweet Automation effektivt hantera automatiserade arbetsflöden och integrationer mellan system. Systemet kan lyssna på specifika händelser (events) som inträffar i andra system och utlösa automationer baserat på dessa händelser.
Exempelvis kan det automatisera uppgifter som att skicka e-post, uppdatera databaser eller skicka notifikationer när ett nytt meddelande eller händelse tas emot via bus-systemet.
2. Sweet CRM
Möjligheter: Genom att integrera med Azure Service Bus kan Sweet CRM ta emot och hantera kundrelaterade händelser i realtid. Detta kan omfatta notifieringar om nya leads, kunduppdateringar eller transaktioner som skickas från andra system som använder meddelandeköer.
Sweet CRM kan exempelvis lyssna på händelser som orderuppdateringar eller kundinteraktioner och automatiskt uppdatera kundprofiler eller utlösa notifieringar och åtgärder baserat på dessa.
3. Sweet Forms
Möjligheter: Med stöd för Azure Service Bus kan Sweet Forms lyssna på externa händelser och automatiskt hantera formulärdata i realtid. Detta kan exempelvis användas för att trigga specifika åtgärder baserat på inlämnade formulär eller svar, som att generera rapporter, skicka data till andra system, eller initiera processer i Sweet Automation.
Övergripande fördelar:
Bättre skalbarhet, tillförlitlighet, och respons i realtid utan att systemen behöver vänta på svar, vilket ökar effektiviteten och minskar belastningen på backend-systemen.
Fler meddelandeköer
Sweet supporterar utöver Azure Service Bus också Kafka, RabbitMQ och Google PubSub för samma ändamål.
* Kopplingen till Azure service bus köps separat
Mer från Sweet Automation - Filhantering
Dokumentskaparen
- Möjlighet att dynamiskt skapa mallar baserade på information från Sweet CRM eller andra system. Dokument som offert, avtal, bekräftelser och fakturaunderlag kan skapas automatiskt.
- Stöd för att behörighetsstyra åtkomst till dokument i Teams/ Sharepoint genom Graph API, baserat på samma behörigheter som där filen lagras.
- Stöd för att skapa anpassade egenskaper för PDF-dokument.
- Möjlighet att via Word och Excel skapa mallar med nästlade tabeller, listor och innehåll i dokumenten från olika system
- Utökat stöd för Excel-mallar för att lägga till flera rader i samma Excel.
Merge PDF-åtgärd
Möjlighet att slå ihop flera PDF-filer till en enda fil. Detta är särskilt användbart när du har flera dokument som du vill skicka för e-signering eller liknande.
Graph API – Filer från/till Teams och Sharepoint
Det är nu möjligt att även ladda ner filer/innehåll från en SharePoint-resurs. Tidigare var det endast möjligt att ladda upp filer, men nu går både upp-och nedladdning!
Prestanda
Flera prestandaförbättringar har införts, inklusive möjligheten att avbryta tunga förfrågningar, optimera flödeskörning, och förbättra hanteringen av stora urval och mappstrukturer.