Ny layout, föbättrad användarvänlighet och nya åtgärder
I Sweet Spring Release möts du av nya härliga färger, en förbättrad layout ur både användar- och tillgänglighetsperspektiv tillsammans med både större och mindre funktionsnyheter. Här hittar vi de bästa nyheterna i urval, samt detaljerade release notes för nedladdning med alla förändringar.
Sweet Forms - Digitala formulär
Användargränssnitt
Sweet Forms får ett nytt och förbättrat användargränssnitt där vi uppdaterat
- Storleken på Form Designer redigeringsvy har ändrats till fullskärmsläge för bättre översikt och mer utrymme
- Färger för en trevligare, och mer lättläst användarupplevelse
- Flikarna och meny för enklare navigering och gruppering av undermenyer
- Ikoner har uppdaterats för att bättre beskriva vad de innebär
- Ledtexter har uppdaterats och hjälptexter tillkommit
Generella texter
Nu är det enkelt att administrera texter som återanvänds i flera formulär, på ett och samma ställe! Perfekt när exempelvis organisationsadress eller kanske GDPR-policyn ska uppdateras.
Dynamiska svar från externa datakällor
Nu är det möjligt att hämta dynamiska svar på formulärsfrågor ifrån externa datakällor som publika fondlistor, listor över världens länder eller andra listor. Det gör att du inte behöver uppdatera dina formulär när innehållet i datakällan ändras, eller att du måste lägga in alla svarsalternativ i formuläret. Supersmidigt för dig som har frågor med många svarsalternativ som tenderar ändras över tid.
Synlighetsregler på signering
Nu är det möjligt att styra vad som ska synas när gällande digital signering. Men de nya synlighetsreglerna möjliggörs flera val – i samma formulär! Det går nu att hantera olika signeringsmetoder, eller valet att inte signera – allt tack vare den nya funktionen.
Och mer!
Sweet CRM - Sälj, service och marknad
Användargränssnitt
Sweet CRM berikas med ett nytt och fräscht användargränssnitt där vi jobbat med
- Färger för en trevligare, och mer lättläst användarupplevelse
- Menyerna för enklare navigering och gruppering av undermenyer
- Navigeringen i plattformen har förbättrats och förenklats
- Ikoner har uppdaterats för att bättre beskriva vad de innebär
Tidrapportering
Visste du att ni kan tidrapportera och registrera utlägg i Sweet? Med Sweets tidrapporteringsmodul kan du
- Logga tid på projekt, kunder och arbetsordrar
- Koppla tidrapporterna till artiklar ifrån ert artikelregister i Sweet
- Utläggsredovisa kvitton eller reseräkningar
- Som ansvarig attestera tidrapporter och utlägg
Mindre förbättringar
- Editera i listan över artiklar och prislistor
Sweet Automation - Automatisering och integrationer
I Sweets automatiseringsplattform har vi haft fokus på användarvänligheten, men dessutom lagt till ny funktion för att integrera Sweet Automation med bland annat Microsoft Teams.
Användarvänlighet
- Nu kan du som bygger flöden i Sweet Automation enkelt växla mellan vyer för att titta på ditt flöde ut olika perpektiv. Välj mellan att se allt, bara boxarna och dess flödesdeltagare, eller bara dina åtgärder. Det här gör att du enkelt får en bra överblick över stora och komplexa automationsflöden.
- Du kan nu navigera i flöden genom att dra-och-släppa musen över skärmen, istället för som tidigare scroll i både höjd-och sidled.
Microsoft Teams
Du kan med det nya MS Graph API:et hämta ner filer från flöden i Sweet Automation och spara in dem i Teams. Det här gör att du med automatiska åtgärder kan samla filer och information, och välja att lagra den där du har dina team och kanaler.