
Landshypotek automatiserar sin kampanjhantering med Sweet Automation
Landshypotek, en av Sveriges ledande retailbanker använder Sweet Automation för att samordna data från inkommande kanaler, få en helhetsbild av marknadsarbetet samt för att bli mer riktade i sina erbjudanden.

Utmaning
Verksamheten hade redan kommit långt med sina marknadsprocesser när samarbetet med Sweet inleddes. Ett strukturerat arbetssätt för content, sociala medier och annonsering online och offline hade lett till framgångsrika resultat. Nästa steg var att automatisera dessa processer för att effektivisera sina arbetssätt.
Verksamhetens största utmaningar var att öka konverteringsgraden för inkommande leads samt att optimera uppföljning och rapportering som tidigare hade gjorts manuellt. En helhetssyn över samtliga marknadsprojekt saknades också, samt möjlighet att sätta mål, att mäta utfall av kampanjer i realtid och att kunna optimera dem löpande.

Lösning
Med en implementation av Sweet Automation som komplement till företagets befintliga CRM-lösning förenklas nu kampanjhanteringen för hela marknadsavdelningen.
- Sweet Automation bidrar till att de kan öka antalet konverteringar. Genom att snabbt identifiera kampanjer som avviker från uppsatta mål kan de agera på och optimera en kampanj innan den avslutas.
- Med automatiserade regler kan de säkerställa att marknadsföringen når rätt målgrupper, vilket bidrar till att dialog och erbjudanden till kunder och prospekts blir mer riktad och effektiv.
Sammanfattning
- Sweet Automation implementerades i företagets befintliga CRM-lösning.
- Tydligare helhetsbild av marknadsarbetet och bättre rapportering
- Högre konverteringsgrad tack vare automatiserade processer
- Snabbare identifiering och optimering av kampanjer som avviker från de uppsatta målen
- Bättre målgruppsidentifierin

Fler kunder
Här hittar du fler kunder som använder Sweets lösningar


Hufvudstaden
Ökar kundnöjdheten med hjälp av digitala formulär & ärendehantering
Läs mer

Scanjet
Scanjet Marine förkortar tiden för att hantera ett ärende från en vecka till en halv dag.
Läs mer

KIA
KIA effektiviserar sin onboarding och avtalshantering med digitala webbflöden.
Läs mer

Nordnet
Nordnet ökade konverteringsgraden från 33% till 71 %
Läs mer