
Bankgirot omvandlade 80% av sina pdf-blanketter till digitala formulär
Bankgirot är ett bolag med en samhällsbärande funktion i bank- och betalningsbranschen. Tack vare vår unika roll som myndighetsreglerad infrastruktur för massbetalningar bidrar vi till att den ekonomiska vardagen fungerar smidigt för 6 miljoner privatpersoner och omkring 500 000 företag.

Utmaning
Bankgirot hade över 1000 blanketter som resulterade i en låg kundupplevelse för de svenska storbankerna. De hade höga kostnader per blankett och all insamling av data skedde manuellt. Målet med en ny lösning var att förenkla för kunden, minska administrationen och bli mer effektiv genom att enkelt kunna skapa och publicera digitala formulär för snabbare datainsamling

Lösning
Bankgirot valde att omvandla en kostsam och tidskrävande hantering av pdf-blanketter till smarta digitala formulär via Sweet Forms.
En av de stora fördelarna med Sweets digitala formulär är enkelheten när det kommer till att skapa innehåll och design – den gör man helt själv. Bankgirots medarbetare arbetar i Form Designer där de själva skapar och publicerar sina formulär, samlar in formulärssvaren och följer upp.
Sweet Forms har direkt integration till Bankgirots CRM-system Microsoft Dynamics för att effektivisera datainhämtning och ärendehantering.

Resultat
- 80% färre pdf-formulär
- Ökad kundupplevelse. Snabba val och formulären kan besvaras i mobila enheter.
- 80% lägre kostnader för ändringar
Fler kunder
Här hittar du fler kunder som använder Sweets lösningar


Hufvudstaden
Ökar kundnöjdheten med hjälp av digitala formulär & ärendehantering
Läs mer

Scanjet
Scanjet Marine förkortar tiden för att hantera ett ärende från en vecka till en halv dag.
Läs mer

KIA
KIA effektiviserar sin onboarding och avtalshantering med digitala webbflöden.
Läs mer

Nordnet
Nordnet ökade konverteringsgraden från 33% till 71 %
Läs mer