En smygtitt på vårt nya UI

Häng med på en förhandstitt

I början av hösten lanserade vi Sweet’s nya visuella identitet. En mer lekfull och uppdaterad profil som matchar Sweet som företag. Under hösten har vi jobbat med att implementera den nya identiteten i vår plattform. Omprofileringen av Sweet Forms och Sweet CRM står först på tur och en första version av det nya användargränssnittet kommer med redan nu i vår vinterrelease. 

Tanken bakom den nya designen

Den nya produktdesignen återspeglar Sweets identitet utan att ta fokus från de uppgifter våra användare dagligen utför. Att göra plattformen tydligare och mer intuitiva är viktigt för att våra användare ska kunna jobba mer effektivt. Övergripande så har vi gjort gränssnittet mjukare, modernare och mer harmoniskt för en härligare upplevelse.

Ett spektrum från blått till rosa

Sweets nya färgskala sträcker sig i ett spektrum mellan techigt blå till en varm persikofärg. Den blå färgen används för navigering och val, persikofärgen används för ikoner och lila för hjälpelement. Alla färger knyts ihop i en gradient som ligger som bakgrund.

Tillgänglighet är viktigt för oss

Alla nya färger följer givetvis tillgänglighetsdirektivens kontrastkrav. Vi har lagt till ikoner och texter för att förtydliga. Vi har även förbättrat tillgängligheten genom utökade klickytor och tydligare indikeringar. 

Lättare att hitta rätt

Vi har förtydligat navigeringen genomgående för att det ska bli enklare att se vart i plattformen du befinner dig. Den grå sidomenyn och toppmenyn har fått en ny look och förbättrad funktionalitet. Toppmenyn i form av en lekfull gradient där vi förtydligat vart länkarna går och hur du hittar till dina profilinställningar. Sökfunktionen har fått ett mer användarvänligt flöde. Sidomenyn har fått en tydligare visualisering av aktiva val och en trädstruktur för undermenyerna. 

Sweet Forms

Vi har även förbättrat navigeringen på Sweet Forms. Sidomenyn har en tydligare struktur och förbättrad funktionalitet i form av utökad klickyta för drag & drop, tydligare sidstruktur samt tydligare indikering.
Under inställningar har vi uppdaterat menyn till en rullgardinsmeny som är grupperad för snabbare navigering. Synlighetsreglerna har också fått en förbättrad design för lättare användning.
Även Form Flow har fått en uppdaterad härlig design.

Sweet CRM

För Sweet CRM har vi skapat en mer modern design för allt från knappar till åtgärdsfält. Alla element har fått mjukare hörn, lättare skuggor och tydligare indikeringar. Servicemodulen som används av många av våra kunder har fått lite extra kärlek. 

Sweet, eller hur?

Gör dig redo att utforska ett mer stilrent och modernt Sweet i samband med vinterreleasen!

 

Kontakta oss om du vill veta mer!