Pressmeddelande: Sweet Systems breddar sitt erbjudande med stöd av Kivra

Stockholm

Bild på Kivra kopplingen i Sweet

Sweet Systems breddar sitt erbjudande inom digitala formulär och KYC-processer tillsammans med Kivra, som nu tar steg in inom kundkännedom och regelefterlevnad. Tillsammans görs det möjligt för banker och andra aktörer att skicka digitala formulär direkt till Kivra – på ett snabbt, säkert och regelrätt sätt. Sweet Systems är sedan tidigare etablerade inom digitala formulär och KYC-processer i bank- och finanssektorn.

Sweet Systems erbjuder nu sina kunder att skicka digitala formulär – med bättre svarsgrad än andra kanaler

Det nya erbjudandet effektiviserar en av de mest kravfyllda processerna för företag. Kunden får formuläret i Kivra, fyller i och signerar digitalt. Uppgifter och underlag skickas tillbaka spårbart. Det minskar administrationen och gör att viktig information besvaras utan onödiga ledtider.

Kivra har idag miljontals användare och en öppningsgrad på närmare 97 procent. Med Sweet Systems lösning och automatiserade digitala formulär kan företag ta vara på räckvidden direkt. Det är enkelt att komma igång. Formulär skapas i Sweet Systems och hanteras automatiskt via en koppling till Kivra.

“Kraven för kundkännedom ökar. Många organisationer lägger betydande resurser på att samla in information som både är avgörande och tidskritisk. Genom vårt erbjudande med Kivra kan organisationer nå sina kunder i en kanal med högt förtroende och hög svarsfrekvens. Det ger förutsättningar för mer sammanhållna flöden som följer gällande regelverk.”
— Markus Ewers, CCO, Sweet Systems AB

“Vi ser ett växande behov av lösningar som förenklar regelefterlevnad utan att tumma på säkerheten. Genom samarbetet med Sweet Systems tar vi ett konkret steg mot att göra datadelning enklare och tryggare – på användarnas villkor.”
— Henrik Lönnevi, VD, Kivra

Markus Ewers, Sweet Systems och Henrik Lönnevi, Kivra

Om Sweet Systems AB
Sweet Systems erbjuder digitala formulär och automatiserade arbetsflöden för organisationer som vill minska manuellt arbete och förbättra kundupplevelsen. Lösningarna används i dag av aktörer inom bank, finans och försäkring där krav på säkerhet, regelefterlevnad och effektivitet är särskilt höga.
Läs mer här.

Om Kivra
Med över sex miljoner användare och 50 000 avsändare är Kivra Sveriges största plattform för viktigheter. Sedan starten 2011 har Kivra utvecklats från digital brevlåda till en samhällsbärande tjänst som underlättar vardagen för både privatpersoner och företag. Genom att ständigt utveckla appen och hitta nya synergier vill Kivra bidra till en enklare, tryggare och mer hållbar tillvaro för alla.
Läs mer här.

LÄS HELA PRESSMEDDELANDET HÄR