

Effektiv ärendehantering som adderar värde
Sweet ärendehantering möjliggör proaktivt kundarbete med hjälp av automatiserade processer. En användarvänlig och tydlig kartläggning av kunden med 360-vy innebär att inga ärenden faller mellan stolarna. Ärendehantering ger kortare ledtider, bättre kontroll med automatisk uppföljning i kundresan och nöjdare kunder.
Spara tid – minska
administrationen
Ge kunden information i realtid
360-vy över alla ärenden
Inga förkunskaper krävs –
alla kan göra det
Ärendehantering


Överblicka ärenden
Ärendehantering gör det möjligt att enkelt och överskådligt se samtliga ärenden i en lista, tidslinje eller pipeline. Informationen kan filtreras utifrån bland annat aktuell status, prioritering och andra parametrar, vilket genererar en bättre kundbearbetning. När ett ärende kommer in kan ni enkelt koppla ihop kundansvariga både inom och utom organisationen. Här kan ni också sätta deadline för hur snabbt ärendet bör hanteras. Kanske finns ett SLA att förhålla sig till?

Få koll på alla detaljer
På ärendekortet kan ni smidigt se och sköta all kommunikation som rör aktuella kundärenden. Välj vem som ska få vilken information genom att skicka noteringar internt eller externt som till exempel kunder och partners. Oavsett kanal sparas all kommunikation under noteringar på ärendekortet som ger en snabb överblick i vad som är gjort eller behöver göras.


Relatera & koppla ärenden
På ärendekortet kan ni smidigt se och sköta all kommunikation som rör ärendet. Välj vem som ska få vilken information genom att skicka noteringar internt eller externt. Kanske behöver ärendet diskuteras internt först innan ni ger svar till kunden? Det är fullt möjligt. All kommunikation, oavsett om det är mailedes eller via kundportalen, sparas under noteringar på ärendekortet och ni får på så vis snabbt en inblick i vad som behöver göras eller har gjorts.

Följ upp & skapa resultat
Följ upp dina kundärenden för att se hur snabbt ni agerar på deadlines och vad ni kan förbättra i processen. Lägg till det ni säljer eller förvaltar, blev ärendet en affär? Då kan ni enkelt omvandla från ett befintligt ärende till ny affär. Med allt samlat i Sweet kan ni relatera till kund, affär, aktivitet och ärenden.
Några av våra nöjda kunder


Scanjet
Scanjet Marine förkortar tiden för att hantera ett ärende från en vecka till en halv dag.
Läs mer

Hufvudstaden
Ökar kundnöjdheten med hjälp av digitala formulär & ärendehantering
Läs mer

Falu Energi & Vatten
Ökar effektiviteten och insikten inom kundservice med Sweet One
Läs mer