
Mockfjärds Entreprenad kommunicerar enkelt med sina kunder genom Sweets kundportal.
Att informera kunder inför installation av fönster och vid eventuella förändringar i planeringen var ett tidskrävande moment för Mockfjärds Entreprenad. För att göra det dagliga arbetet smidigare, minska hanteringen och öka kundupplevelsen implementerades Sweets CRM och kundportal.

Utmaning
Mockfjärds Entreprenad har samma uppdrag som Mockfjärds Fönstermästaren – att ta hand om hela fönsterbytesprocessen, från början till slut – men för stora bostadsprojekt. Det krävs mycket koordinering i projekten där lägenhetsägare ska informeras om projekten, lägenheter ska besökas vid exakt rätt tidpunkter och rätt material ska tas med.
Tidigare har lappar med kundinformation skickats ut i brevlådorna, men det systemet var både tidskrävande och skapade en hel del frågor från lägenhetsägarna. Om det gjordes ändringar i planen var man tvungen att skicka ut ännu en lapp som skapade följdfrågor. Mockfjärds sökte därför ett enklare och modernare sätt att hålla kontakten med sina kunder, och Sweet Portal var lösningen.
Lösning
Eftersom Mockfjärds Entreprenad använder Sweet som CRM-system (läs kundcaset här), bestämde de sig för att även använda Sweet som kundportal. Här kan varje kund få tillgång till den information de vill, när som helst på dygnet. Med den nya kundportalen kan Mockfjärds Entreprenad lätt kommunicera med sina kunder. Med ett SMS och en länk till kundportalen kan Mockfjärds smidigt skicka ut nyheter, privata meddelanden och information om projektändringar direkt till de boende i husen.

Resultat
Portalen finns tillgänglig i både mobil, surfplatta och dator. Mockfjärds installatörer har ett komplett verktyg för att kommunicera med alla lägenheter, och de kan se till att all viktig information finns tillgänglig. Systemet med en lapp i brevlådan är borta sedan länge. Det här var ett stort steg i rätt riktning för Mockfjärds att uppnå sin vision om att skapa en bättre kundupplevelse.
Fler kunder
Här hittar du fler kunder som använder Sweets lösningar


Scanjet
Scanjet Marine förkortar tiden för att hantera ett ärende från en vecka till en halv dag.
Läs mer

KIA
KIA effektiviserar sin onboarding och avtalshantering med digitala webbflöden.
Läs mer

Nordnet
Nordnet ökade konverteringsgraden från 33% till 71 %
Läs mer

Länsförsäkringar
Förbättrar & effektiviserar med automatisering & digitala formulär
Läs mer