I rollen som Projektledare / Affärskonsult hos oss tar du fram och implementerar nyskapande lösningar inom kundhantering, digitalisering och automatisering. Tillsammans gör vi livet enklare för våra kunder så att de kan fokusera på att skapa värde. Kreativitet och innovation värdesätter vi högt.
Sweet Systems utvecklar framtidens kundlösningar med hjälp av vår egen mjukvaruplattform – Sweet! Just nu letar vi efter en innovativ projektledare / affärskonsult – som vill utgöra en central del i vårt kundteam.
Ansvarsområden
Bära huvudansvaret för dina projekt där du tillsammans med kollegor och kunder skapar och implementerar innovativa IT-lösningar inom CRM, ärendehantering, digitalisering och automatisering. Du kommer bl.a. ansvara för:
- Kravställning och att hålla workshops
- Leverans och utbildning
- Budget och tidplan
- Uppföljning
- Rådge våra kunder i hur de kan förbättra sina processer och arbetssätt samt digitalisera och automatisera sitt kundarbete.
- Sälja in mer av vårt erbjudande hos befintliga kunder.
Vem vi tror att du är
- Du har ett par års erfarenhet av projektledning eller verksamhetskonsultation inom IT, gärna inom CRM och ärendehantering.
- Du har förståelse för processerna för sälj och kundservice.
- Du har ett intresse av digitalisering och automatisering.
- Du har god kommunikationsförmåga, är positiv och lyhörd och bra på att skapa relationer samt gillar att leda andra.
- Du gillar att arbeta i grupp, föra utvecklande och kreativa diskussioner tillsammans med kollegor och kunder. Du är engagerad och har förmågan att inspirera personer i din närhet.
Tidslinje hos Sweet
Första veckorna går åt till introduktionsprogrammet där du, förutom att träffa olika personer på din nya arbetsplats, blir presenterad med vår vision, får träffa våra grundare, går igenom våra metoder, får presenterat för dig vad vi löser hos våra kunder, etc. Målet är att du ska få en bild av vilka vi är och hur vi arbetar.
Under första och andra månaden jobbar du i ett par projekt och kommer in i projektgruppen och arbetssättet. Du jobbar parallellt med en kollega så att du lättare kommer in i arbetet.
Efter tre till fyra månader har du 3-4 kunder du arbetar med och du lär dig massor. Projekten utförs blandat på distans, på vårat kontor och hos kund. Du tar över mer och mer ansvar.
Efter ungefär ett halvår är du varm i kläderna och tar en självklar plats i att driva våra kunder och vårt affärsområde framåt.
Vilka Sweet är
Sweet Systems utvecklar smarta och snygga lösningar som digitaliserar arbetet för sälj-, service och marknadsavdelningar. Allt från CRM-system och digitala formulär till ärendehantering och automation. Sweet utsågs till ”Årets B2B Sales Tool-leverantör 2018” av ProSales och vi letar alltid efter fler stjärnor till vårt team.
Skicka ditt CV och gärna ett personligt brev till oss. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta Daniel Äng på daniel.ang@sweetsystems.se eller 0733-80 20 15. Vi ser fram emot att höra från dig.