Branscher
Våra branschspecialiserade lösningar ger obegränsade möjligheter. Vi har finslipat våra verktyg och expertis för att passa olika branscher, och nedan hittar du några av våra expertområden. Utforska och låt dig inspireras av de möjligheter vi kan erbjuda inom din specifika bransch.

Fordonsindustri
Få sektorer står inför sådana förändringar som fordonsindustrin gör. Elektrifiering och kapade leverantörsled är bara ett par exempel. Uppkopplade enheter skapar förutsättningar för att hantera inte bara kundlivcykeln utan också produktlivscykeln.
Ledande fordonsindustrilösningar
Snabba förändringar möts med våra lösningar
Helhetsperspektiv på livscykeln
Hantera hela kund- och produktlivscykeln med oss
Kundfokus för framgång
Positiv kundupplevelse genererar lönsamhet
Effektiva försäljnings- och servicemetoder
Optimerade lösningar för ökad produktivitet
Ett helhetsgrepp om processen
Tack vare våra lösningar ges möjligheten att hantera hela kund- och produktlivscykeln. Från leads- och försäljningsprocessen till service- och eftermarknadsprocessen. Det sistnämnda är inte minst viktigt. Det är ofta här kunden utvärderar leverantören. Och lönsamheten genereras ofta i det skedet.



KIA
KIA effektiviserar sin onboarding och avtalshantering med digitala webbflöden

Tillverkande industri
Kundlivscykeln för företag inom tillverkande industri är ofta lång och komplex. Återförsäljare och agenter utgör ofta en viktig del i värdekedjan vilket gör att många intressenter är involverade. Och produkten som levereras är vanligtvis central för kundens verksamhet. Bland dessa anledningar är det inte bara försäljningsprocessen som utgör en kritisk del i kundarbetet, utan minst lika mycket service- och eftermarknadsprocesserna.
Helhetslösning för tillverkningsindustrin
Sweet optimerar långa och komplexa kundlivscykler genom att hantera försäljning, service och eftermarknad effektivt
Stöd för återförsäljare och mellanhänder
Sweet underlättar samarbete med värdekedjans viktiga aktörer, säkerställer enhetlig servicekvalitet och involverar fler intressenter
Fullständig kundbild
Sweet ger en komplett kundöversikt med aktuell status, historik och framtida planer, inklusive automatiskt genererad eller manuell information
Uppfyll dina kundlöften
Med Sweet täcker du hela kundlivscykeln och skapar förutsättningar för att leverera på de löften du gett till dina kunder
Konsistent arbetssätt med alla parter
Sweet ger möjligheten till en bild av kunden som visar nuläge, historik men även sådant som är inplanerat – automatiskt genererat eller manuellt. Addera stöd för reklamationshantering, reservdelsförsäljning och service. Vidarebefordra ärenden till partners så att ni också säkerställer att kunden får samma servicegrad oavsett om ni eller er partner genomför arbetet. Hela kundlivscykeln täcks och ni skapar förutsättningar att uppnå det ”kundlöfte” som ni har satt upp.



Scanjet
Scanjet Marine förkortar tiden för att hantera ett ärende från en vecka till en halv dag.

Bank / Finans / Försäkring
Ett kännetecken för företag inom finansiella tjänster och försäkring är många och omfattande regelverk. Nya tillkommer och befintliga regelverk förändras. Många av regelverken syftar till att öka säkerheten för kunden men också för att säkerställa varifrån pengarna kommer. Koll på processer är nödvändigt. Säker hantering av kundinformation är ett måste. Flexibla digitala verktyg är en förutsättning.
Omfattande regelverkskännedom
Expertis inom finansiella regelverk för trygghet och förtroende
Förbättrad kundupplevelse
Smidigare kundresa utan komplexitet och långa väntetider
Automatisering av manuella processer
Flexibla digitala verktyg för tidsbesparing och effektivitet
Säker hantering av kundinformation
Prioriterad kunddatasäkerhet för förtroende
Automatisering för bättre kundupplevelse
Vi får ofta höra att komplexa regelverk är lika med komplexitet för kunden. Många dokument att fylla i, långa handläggningstider, många manuella moment – både för kunden och för handläggaren. Med våra lösningar behöver det inte vara så. Istället kan kundupplevelsen kraftigt förbättras. Churn kan minskas och konverteringsgraden ökas. Och manuella processer, som inte skapar mänskligt värde, automatiseras. Med Sweet blir datainsamling smidig och effektiv, och hanteringen kan regelstyras.


Nordnet
Nordnet effektiviserar onboarding-processen och den interna administrationen med digitala avtal, e-signering, molnlagring och automatisering.

Fastigheter
Många upplever att digitaliseringstakten hos fastighetsbolag har gått långsamt. Nu har dock skiftet kommit, och möjligheterna är enorma. Inom fastighetssektorn pratas det mycket om ”proptech”. Våra lösningar hjälper fastighetsbolag att öka servicegraden genom att samla all information på ett ställe, inklusive ärenden, arbetsordrar, hyresgäster och fastigheter.
Snabb digitaliseringstakt
Våra lösningar möjliggör nyttjande av branschens digitaliseringstakt
Effektiv informationshantering
Samla allt på ett ställe för ökad servicegrad
Proaktiv kundupplevelse
Automatisk felrapportering med Internet of things ger förbättrad kundupplevelse
Automatiserad felhantering
Spar tid och resurser med automatiska felmeddelanden
Proaktivitet för kundnöjdhet
Ta tillvara möjligheten till en proaktiv kundupplevelse. Varför låta hyresgästen kontakta er om ett fel när ni redan har den informationen? Istället kan ni meddela att felet inträffat och informera om att åtgärd är på väg.



Hufvudstaden
Hufvudstaden ökar kundnöjdheten med digitala formulär och smart ärendehantering.

Energi
Sektorn kännetecknas av att tjänsten som tillhandahålls ofta är likvärdig. Priset är i stor utsträckning transparent. Det kan röra el och i vissa fall även värme, vatten och avfall.
Att etablera en stark kundrelation är därför nödvändigt, vilket i många fall kan vara en utmaning. Hur få en samlad kundbild upprättad? Vilka avtal har kunden? Vilken utökningspotential finns? Hur ser ärendehistoriken ut? Finns det några avbrott i området där kunden befinner sig? Hur kan en anpassad kommunikation utformas?
Helhetsbild av kunden
Få en komplett översikt av kundens behov, avtal, ärendehistorik och utvecklingsmöjligheter för att bygga starka kundrelationer
Effektiv ärendehantering
Sweet möjliggör snabb och kvalitativ hantering av ärenden över olika avdelningar och funktioner, vilket resulterar i ökad kundnöjdhet
Proaktiv kommunikation
Erbjud relevant information i rätt tid för att skapa en djupare kundengagemang och öka kundens förtroende
Utökad kundservice
Sweet erbjuder en allomfattande och proaktiv kundvård inklusive el, värme, vatten och avfall, som särskiljer dig i en jämlik sektor
Med kundens behov i fokus
Med Sweet ges möjligheten att en bild av kunden med en effektiv och proaktiv kundservice som spänner över flera avdelningar och funktioner. Ärenden hanteras snabbare och med bättre kvalitet. En proaktiv kommunikation gör att kunden får relevant information vid rätt tillfälle.




Kommunala bolag
I kommunala bolag är säkerhet, samhällskritiska frågor och regelstyrd verksamhet centralt. Sweet specialiserar sig på att stärka dessa aspekter med digitala lösningar som garanterar effektiv, säker data- och ärendehantering.
Vårt fokus är att skapa användarvänliga verktyg och integrationer som uppfyller era unika behov i er organisation. Vi hjälper er att möta både verksamhetens krav på service och leverans, men också medborgarnas förväntningar på tillgänglighet.
Digitala processer
Sweet Forms förenklar datainsamling och ärendehantering med anpassningsbara formulär och digital e-signering
Smidig handläggning
Sweet CRM optimerar handläggningen av ärenden relaterade till privatpersoner på ett säkert och effektivt sätt
Säker lagring
Vi garanterar att er verksamhet uppfyller de högsta kraven när det gäller hantering av känsliga personuppgifter och dokument
Automatisering
Vår automatiseringsmotor ger er tillgång till ett verktyg som kan skapa, visualisera och förändra verksamhets-processer som även samarbetar med befintlig IT-Struktur.
Digitalisering och datasäkerhet för kommunala bolag
Sweet’s digitala lösningar effektiviserar och automatiserar processer för kommunala bolag. Vilket underlättar navigation i det digitala landskapet och bidrar till ökad datasäkerhet. Vilket i sin tur möjliggör att er organisation kan fokusera på era kärnuppdrag – att leverera kritiska tjänster till samhället. Våra användarvänliga lösningar möjliggör en effektiv transformation av traditionella och ofta tidskrävande processer. Resultatet är en kontrollerbar och skalbar process som förbättrar kundupplevelsen.



Falu Energi & Vatten
Falu Energi & Vatten använder Sweet CRM för att effektivisera sin kundservice. Sweet CRM ersätter tidigare splittrade informationskällor och involverar personalen i utvecklingsprocessen. Det hanterar nu mer än 95% av alla kundärenden, centraliserar kommunikationen med kunder och snabbar upp ärendehantering.