
Just nu letar vi efter en Customer Success & Support Manager för att utöka vårt team och hjälpa oss att leverera en kundupplevelse i världsklass!
I rollen som Customer Success & Support Manager hos oss blir du nyckeln till framgång för våra kunder och deras arbete i våra lösningar för CRM. Du kommer att bli en expert på våra produkter och kunder samtidigt som du utvecklar ditt affärsmannaskap och känsla för service.
Tillsammans hjälper vi våra kunder att bygga CRM och smidiga kundupplevelser genom att digitalisera blanketter till formulär samt automatisera tidskrävande, manuella processer.
Sweet Systems utvecklar framtidens kundlösningar med hjälp av vår egen mjukvaruplattform – Sweet.
Till vardags innebär rollen:
- Arbeta datadrivet med vår support och kundvård för att identifiera kunder i behov av stöd, utbildning eller vidareutveckling.
- Agera rådgivare till våra kunder och ta ansvar för att hjälpa dem att använda våra verktyg på bästa sätt.
- Kundens röst internt. Som CSM kommer du att ha en unik inblick i kundernas utmaningar och önskningar som du omsätter till idéer för vår produktutveckling.
- Förfina våra egna processer för att hjälpa oss själva leverera en kundupplevelse i världsklass.
- Identifiera, återskapa och rapportera produktbuggar.
- Identifiera möjligheter att hjälpa våra kunder att vidareutveckla sina system och processer.
- Det viktigaste för oss är att du har ett stort driv och en vilja att lära dig. Vi är öppna för att anpassa rollen och det vardagliga ansvaret enligt hur du trivs.
Vi tror att du har många av dessa egenskaper:
- Du älskar att prata med- och hjälpa kunder
- Du är tech-savvy och har en bra förförståelse för hur IT-system fungerar och används utifrån ett business-perspektiv.
- Du är en duktig kommunikatör – både i text och tal.
- Du kan hålla många bollar i luften och snabbt skifta ditt fokus mellan uppgifter
- Du är ansvarstagande och tar egna beslut och initiativ.
- Du mår bäst i en miljö där du har stor frihet under ansvar.
- Är du extra skarp inom vissa områden finns möjlighet att utforma denna roll efter din kompetens och intresse
Tidslinje hos Sweet
Första veckorna går åt till introduktionsprogrammet där du, förutom att träffa olika personer på din nya arbetsplats, blir presenterad med vår vision, får träffa våra grundare, går igenom våra metoder, får presenterat för dig vad vi löser hos våra kunder, etc. Målet är att du ska få en bild av vilka vi är och hur vi arbetar.
Under första och andra månaden jobbar du i nära samråd med din introbuddy inom Customer Success som kommer att introducera dig till kundbasen och våra lösningar via vår supportkanal.
Efter tre till fyra månader har du bra insyn i våra kunders verksamhet och deras lösningar. Du kommer att börja träffa beslutsfattare för att säkerställa kundhälsan och sjösätta åtgärder vid behov. Arbetet sker blandat ute hos kund, på vårt egna kontor eller från hemmet när det gör ditt liv enklare.
Efter ungefär ett halvår är du varm i kläderna och tar en självklar plats i att driva våra kunder och vårt affärsområde framåt.
Vilka Sweet är
Sweet Systems utvecklar smarta och snygga lösningar som digitaliserar arbetet för sälj-, service och marknadsavdelningar. Allt från CRM-system och digitala formulär till ärendehantering och automation.
Skicka ditt CV och gärna ett personligt brev med ett särskilt fokus på ditt It-intresse. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta Daniel Äng på daniel.ang@sweetsystems.se eller 0733-80 20 15. Vi ser fram emot att höra från dig.
