
Mockfjärds Fönstermästaren utvecklar sin mobila verksamhet med Sweet Mobil
Mockfjärds Fönstermästaren upplevde att deras nuvarande system inte fullt ut främjade deras mobila företag och bestämde sig därför för att implementera Sweet CRM. Nu kan de snabbt komma åt information ute på fältet och kan även enkelt identifiera nya affärsmöjligheter för att öka försäljningen.

Utmaning
Mockfjärds Fönstermästaren erbjuder kvalitetsfönster, dörrar och monteringsarbeten till egna hem och bostadsrätter. Företaget prioriterar service, ansvar och trygghet, vilket naturligtvis ställer höga krav även på den interna kommunikationen. Tyvärr har vi inte alltid haft det optimala teknikstödet, menar Tommy Larsson, VD för Mockfjärds Fönstermästare.
Efter att under ett antal år använt Sweet, internt kallat Insight, som verksamhetssystem kände Mockfjärds att systemstödet inte fullt ut stödde den mobila verksamhet som företaget faktiskt bedriver genom sina externa säljare och montörer.

Lösning
Säljare och montörer ges tillgång till funktion och information i Insight genom ett mobilt gränssnitt. Säljare får tillgång till sina leads, kunder, dokument och aktiviteter direkt i mobilen när han/hon är ute och säljer. Montörer får på samma sätt tillgång till sina montage, arbetsorders, dokument och kundserviceärenden. Montörer har även en tips-funktion för att kunna tipsa säljare om nya leads i de bostadsområden de arbetar i, t.ex. en granne som också vill ha nya fönster, något som leder till nya affärsmöjligheter och ökad försäljning.
”Outsight är det bästa Apple gjort” – är en kommentar från en montör på Mockfjärds Fönstermästares senaste kick-off. Även om vi inte i det fallet fick credit är det självklart ett väldigt gott betyg!

Resultat
- Mockfjärds nuvarande system främjade inte fullt ut deras mobila affärsprocess.
- Lösningen: Implementering av Sweet Mobile för att komma åt information och funktioner från systemet genom ett mobilt interface.
- Enklare tillgång för installatörer och montörer ute på fältet.
- Tipsfunktion leder till nya affärsmöjligheter och ökad försäljning.
Fler kunder
Här hittar du fler kunder som använder Sweets lösningar


Hufvudstaden
Ökar kundnöjdheten med hjälp av digitala formulär & ärendehantering
Läs mer

Scanjet
Scanjet Marine förkortar tiden för att hantera ett ärende från en vecka till en halv dag.
Läs mer

KIA
KIA effektiviserar sin onboarding och avtalshantering med digitala webbflöden.
Läs mer

Nordnet
Nordnet ökade konverteringsgraden från 33% till 71 %
Läs mer